Uwaga: zmienił się adres warsztatu!

Dlaczego LPG?

Odpowiedź jest prosta. Ponieważ samochodowa instalacja gazowa pozwala w znaczący sposób zredukować koszty eksploatacji Twojego samochodu dzięki wykorzystaniu paliwa LPG, którego cena w Polsce wynosi ok. 45% ceny benzyny bezołowiowej



... poza efektem ekonomicznym instalacja LPG posiada jeszcze kilka zalet:

  • wykorzystanie LPG jako paliwa ma znaczący wpływ na ochronę środowiska, spalanie paliwa LPG powoduje wydzielenie się mniejszej ilości gazów cieplarnianych niż w przypadku benzyny
  • sam silnik iskrowy, czterosuwowy nie wymaga specjalnych zabiegów aby przystosować się do pracy na LPG
  • instalacja LPG jest niskociśnieniowa ( w porównaniu do CNG ), a więc zbiornik jest lekki i nie obciąża bagażnika samochodu

  • Wielu użytkowników samochodów błędnie podchodzi do sposobu oszczędzania, który jest głównym powodem montażu instalacji LPG. To co powinno dominować przy doborze instalacji LPG to świadomość, że nie warto oszczędzać na komponentach i montażu instalacji, ponieważ może mieć to swoje poważne konsekwencje w przyszłości. Komponenty samochodowej instalacji gazowej powinny być tak dobrane, aby idealnie współpracowały z konkretną jednostką napędową dzięki temu zostaną zachowane dotychczasowe parametry samochodu, a komfort jazdy nadal będzie na najwyższym poziomie. Istotne jest też, aby przed montażem instalacji LPG silnik został poddany diagnostyce komputerowej celem upewnienia się że jest w pełni sprawny, ponieważ w przypadku wystąpienia problemów, utrudnione może być zdiagnozowanie, czy wina leży po stronie niesprawnego silnika czy instalacji LPG.


    Co do samej zasady działania samochodowych instalacji gazowych są w pełni automatyczne. Silnik przechodzi z benzyny na zasilanie gazowe po osiągnięciu odpowiedniej temperatury i zadanych obrotów silnika Po skończeniu się gazu w zbiorniku silnik również automatycznie wróci na benzynę do czasu ponownego zatankowania paliwa gazowego. Dlatego też musimy pamiętać, że mimo jazdy samochodem na gazie musimy mieć w baku odpowiednią ilość paliwa. Zaleca się, żeby jego poziom wynosił ok 1/4 zbiornika, aby podczas pracy na LPG pompa paliwa umieszczona w zbiorniku z benzyną nie zatarła się.